Kort, men dårlig

Nich Carr har en god betragtning over, hvordan det nye medie – Internettet – favoritiserer små elementer af tekst eller videos over lange afhandlinger og spillefilm. Han henviser til O’Reilly’s blog Radar:

timTim O’Reilly

Tim O’Reilly has a brief piece about how “the web has put a premium on short-form content.” He’s right, of course. The new medium is tuning our minds to take in information by the teaspoonful – from YouTube clips to what Google calls “snippets” of text. And producers, whether professional or amateur, are responding by serving up more “small chunks,” to use O’Reilly’s term.

Dette er naturligvis rigtigt. Og der findes flere eksempler. iTunes har atomiseret den samlede CD og skabt udelukkende singles – for blot at tage et eksempel (flere er velkommen!).

Men som Carr konkluderer – denne udvikling er ikke nødvendigvis god. Det gør også os selv mindre.

Slut her – inden det bliver for langt.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s


%d bloggers like this: